Atelier Corporate Writing (copie)

Următorul atelier va avea loc în toamnă. Pentru înscrieri sau alte detalii dați-ne un semn la ingrid@ffff.ro.


Se poate învăța scrisul?

Un atelier cu un scop cât se poate de clar: să dezmembreze mitul pe care ni-l implantează în minte școala și care spune că ori ești „bun la compunere”, ori ești „bun la mate”. Că nu prea se poate „și-și”.

Ba se poate. Oricine poate învăța să scrie clar și concis – așa cum oricine poate învăța să conducă decent o mașină. Scrisul convingător nu are la bază inspirație sau talent, ci exercițiu și un set de metode de lucru care să îți ordoneze și structureze ideile. După două zile de atelier îți vei însuși un set de instrumente aplicabile începând chiar de a doua zi și în întreaga ta carieră de scriitor de mailuri, rapoarte, comunicate sau postări pe blog.

„Cred că milioane de oameni irosesc anual milioane de ore – miliarde, catralioane – citind de 2-3 ori la rând un mail sau un raport pentru a înțelege «ce vrea să spună autorul». Scrisul prost e ca diabetul – nu doare ca migrena, dar roade tot. Dacă ar sta cineva să socotească cât timp – și câți bani, până la urmă – se consumă într-o organizație pentru că X a trimis către K, Y, W și Z un mail confuz, care generează 10-12-20 reply-uri cu întrebări de clarificare, cred că ne-am lua cu mâinile de cap.” – Mona Dîrțu

Noi credem că datorită Monei există mai puține mailuri confuze în lume. Atelierul de Corporate Writing este gândit special pentru asta de Fundaţia Friends For Friends (FFFF) și creat de Mona Dîrțu, care are 20+ ani de experiență jurnalistică în presa generalistă și de business și scrie, săptămânal, newsletterul Monday Memo.

Este un program de folos deopotrivă companiilor, ONG urilor și freelancerilor. În ultimii cinci ani au trecut prin atelier oameni de comunicare, marketing, antreprenori, bloggeri, activiști, chiar psihologi și ingineri construcții. Pentru că da, scrisul eficient e pentru toată lumea.

Structura atelierului

ZIUA 1

  • ÎNAINTE DE A SCRIE. Barierele. Ce vrei să spui, de fapt? Publicul. Obiectivul textului („subiectul” + unghiurile de abordare). Simulare pe exemple din companie.
  • INFORMAȚIA. Ce idei vrei să transmiți și care sunt informațiile pe care te bazezi. Cele trei tipuri de surse de informație: documentele, observațiile directe și interviurile/discuțiile. Planul de documentare. Simulare pe exemple din companie / reverse engineering pe un text existent.
  • SELECȚIA ȘI IERARHIZAREA INFORMAȚIEI. Ce e relevant și ce nu. Separarea informației care servește unghiul de abordare de informația care împovărează materialul și-l confuzionează pe cititor. Metode de lucru: Mindmap, conspect etc. Exercițiu.
  • STRUCTURA TEXTULUI. Template-uri de structură: 5W+H, clepsidra, paharul de martini, kebabul, formula Wall Street Journal etc. Exercițiu.

ZIUA 2

  • PARAGRAFUL INTRODUCTIV. De ce e important. În papucii cititorului. Modele de intro. Simulare pe exemple din companie.
  • CONTEXTUL. De ce e important contextul. “Nutgraph”, inima textului. Exemple și contraexemple de context.
  • ÎNCHEIEREA. Modele de încheiere. Simulare pe texte din companie.
  • METODE RAPIDE DE „REPARAT” UN TEXT PLAT. Vag vs. concret. Concizie. Cifrele, citatele, verbele, jargonul, elementul anecdotic etc.
  • TEHNICI DE DETALIU, TIPS & TRICKS. Metode rapide de “reparat” un text plat. Vag vs. concret. Concizie. Cifrele, citatele, verbele, jargonul, elementul anecdotic etc.
  • ULTIMA TUȘĂ. Eliminarea cuvintelor nenecesare, legăturile dintre fraze, verificarea logicii interne. Metode: cititul cu voce tare, sună un prieten etc.

Așa arată setul de instrumente practice cu care vei pleca acasă de la atelier, gata să răspundă nevoilor tale de comunicare. Feedback-urile sunt ale unor foști participanți la atelier.

CE / CINE / CÂND / UNDE / CUM

  • FORMATUL: Atelier – momente de teaching alternate cu exerciții, simulări, lucru pe echipe
  • GRUPA: max 14-16 participanți.
  • DURATA: 2 zile a câte 8 ore fiecare (pauza de lunch inclusă)
  • UNDE: sufrageria Fundației Friends For Friends (str. Brezoianu nr.4, et.2)
  • OBIECTIV GENERAL: Transfer de modele, metode și tips&tricks de scriere aplicabile de a doua zi
  • COST PARTICIPARE: 260 euro pentru cele două zile. Include și catering, lunch, materialele necesare
    • Susținem ONG’urile– discount 20%

Recomandăm prezența la ambele ateliere, atelierul de corporate writing & cel de corporate storytelling. Putem oferi o reducere pentru acest pachet.