Trecutul FFFF

FFFF crede în creativitate și în implicare. Credem că odată puse la lucru, aceste două valori ne pot defini ca țară și pot contribui decisiv la proiectul nostru de țară. Pe scurt, cum am mai spus și ne-am propus de la început: Până în 2030, România devine țara creativității.

2017 – 2021

Ateliere de Business Writing & Storytelling

În 2017, am pornit atelierele de scriere create și personalizate de către jurnalista Mona Dîrțu, dedicate oamenilor din companii și organizații care vor să învețe cum să-și comunice mai eficient proiectele. Am organizat peste 25 ateliere publice sau private până la debutul pandemiei și câteva în format online în perioada care a urmat.


2011 – 2015

Creative Fitness Studio

Este primul atelier de creativitate aplicată și gândire inovativă dezvoltat 100% în România, pornind de la nevoile și evoluția pieței locale. Abordarea propusă în 2011 de către formatorii Sandra Ghițescu și Vlad Tăușance combina elemente și concepte din economie, antreprenoriat, marketing, jurnalism și psihologie, traduse în exerciții interactive care implicau fiecare participant. Timp de șapte ani, atelierele Creative Fitness Studio au avut peste 800 de participanți și au generat proiecte conexe: de la tabere dedicate inovării personale la jocuri de generare de idei.

Printre companiile care au beneficiat de aceste programe, de consultanță sau de facilitare punctuală în ceea ce privește creativitatea și inovația, se numără: Orange, BCR, Carrefour, ING Asigurări, AIMS, Brenntag, OTP BANK, Bergenbier/Molson Coors, Hochland, EMC.

Vezi una din primele ediții CSF

Programul Prima Carte

Prima Carte a pornit cu intenția de a oferi sprijin unui scriitor român nepublicat pentru finalizarea unei cărți de proză de ficțiune, roman sau volum de proză scurtă, urmată de o recomandare de publicare la o editură românească de top. Programul a fost creat împreună cu scriitorii Marius Chivu și Florin Iaru, care au fost și mentorii autorilor.

Au fost selectați prin concurs 10 autori români pentru a participa într-un program intensiv de mentorat de câteva luni, iar trei dintre ei au semnat cu edituri și au publicat manuscrisele finalizate în mentorat: Horea Sibișteanu, „Fetiș”, editura Nemira, Simona Goșu, „Fragil”, editura Polirom și Ruxandra Burcescu, „Instabil”, editura Humanitas.

Cărțile pot fi comandate aici:

Cartea “Fragil”
Cartea “Fetiș”
Cartea “Instabil”


2012 - 2014

Seminariile The Power of Storytelling

Împreună cu prietenii de la Decât o Revistă, din 2012, am organizat 14 seminarii în mansarda FFFF, dedicate discuțiilor despre meșteșugul poveștilor, cu povestitori din diverse domenii. Seminariile au fost o extensie a conferinței anuale organizate de DoR, inițiată în 2011, care a devenit cea mai mare conferință din Europa Centrală și de Est dedicată storytellingului.

Invitați: Marius Chivu, Doru Trascău, Vera Ion, Marian Crișan, Iulia Rugină, Eugen Erhan, Monica Jitariuc și Oana Bulexa.

Proiect realizat în parteneriat cu DoR.


2011-2012

Expozițiile de Ciorne 1.0 și 2.0

Organizate în 2011-2012, cele două expoziții itinerante de ciorne, schițe, notițe și mâzgâleli au adunat la fiecare ediție 20-25 de idei în devenire, așa cum au evoluat ele de la stadiul de gând și până la forma lor ultimă. Am strâns ciorne din cele mai diverse domenii: campanii publicitare, design de obiect (de la mașini de curse până la scaune premiate la Milano și bijuterii), animații și filmulețe, idei de business, proiecte sociale, arhitectură, proiecte editorial și de cultură.

Vezi video Ciorne 2.0 ▶

Biblioteca de Inovație FFFF

Este primul proiect al fundației, pentru care am adunat peste 1500 de cărți și periodice din aria comunicării și economiei cunoașterii, disponibile publicului larg pentru împrumut, în regim de bibliotecă: aduci o carte și te abonezi pe viață. Am avut de-a lungul timpului peste 150 de abonați (dintre care cei mai activi fiind studenții la Comunicare & Științe Sociale, care găseau aici cărți actuale, indisponibile în bibliotecile facultăților).

Biblioteca este deschisă în continuare la sediul Fundației și acceptă donații de cărți de business, creativitate sau comunicare. Pentru donații ne poți contacta la hello@ffff.ro.

Dacă vrei să împrumuți o carte din Bibliotecă, ne poți contacta la aceeași adresa de mail ca și pentru donații (hello@ffff.ro). Regulile sunt simple: poți împrumuta maxim 3 cărți, pe care le poți ține maxim 3 săptămâni.

Aici este formularul de înscriere în Bibliotecă:

Download Formular

Aici este lista cărților disponibile:

Download lista cărților disponibile

Proiect susținut din donații personale de cărți și donații recurente ale Editurii Publica.


2011 – 2012

Lobul Creativ

O serie de interviuri video cu gânduri despre creativitate ale unor oameni foarte buni în ceea ce fac. Este făcut într-o vreme în care conceptul de „creativitate” nu era trending, dar trezea interes.

Invitați: Andi Moisescu, Dan Byron, Tudor Chirilă, Bogdan Șerban, Emi Gal, Claudiu Teohari, Marius Ghenea, Cosmin Alexandru, Teodor Frolu, Ana Ularu, Andrei Gheorghe.

Interviurile sunt disponibile pe canalul Youtube Fundatia Friends for Friends. Aici Tudor Chirilă:

https://www.youtube.com/watch?v=Yu0N6m6Erk4

Proiect realizat în parteneriat cu DoR.

 

 

Vezi toate interviurile ▶

2011-2022

Premiile Superscrieri

Superscrieri se află în 2022 la cea de-a 11 ediție. Poti vedea tot ceea ce am construit în 10 ediții de Superscrieri aici:

 

Bursele Superscrieri

În perioada 2014-2017, am oferit 27 de burse într-un program complex de susținere financiară și editorială pentru jurnaliști în realizarea de materiale de profunzime pe teme de interes public.
Programele au fost susținute de Avon România (bursele pe tema violența domestică) și BRD – Groupe Societe Generale (bursele pe tema educație).

Am oferit burse în valoare de 51.000 de euro.

https://www.ffff.ro/bursele-superscrieri/avon/citeste-materialele-sustinute/

https://www.ffff.ro/bursele-superscrieri/brd/citeste-materialele-sustinute/

 

Masterclass Superscrieri

Serie de evenimente, inițiate în 2016, ca un spațiu de dezbatere profesională, unic în România, în care jurnaliștii experimentați să discute altfel decât accidental despre propria profesie, dincolo de granițele redacțiilor. Cele mai multe întâlniri au avut loc în cadru intim, în sufrageria FFFF, dar ne-am extins și în cadrul altor evenimente mai mari.

Invitați precum: Cătălin Tolontan & Mirela Neag (Libertatea); Mihai Munteanu & Paul Radu (RISE Project); Liviu Avram (Adevărul); Emilia Șercan (PressOne) & Ovidiu Vanghele (CIM); Vlad Mixich & Liviu Iolu; Cristian Delcea, David Muntean, Andrei Udișteanu (Recorder) & Cornel Brad; Cristian Lupșa (DoR) & Ioana Avădani (CJI) & Victor Ilie (RISE Project) & Luiza Vasiliu (Casa Jurnalistului).

 

Cărțile Superscrieri

Am publicat independent, cu susținerea BRD, două antologii cu cele mai bune texte premiate la Superscrieri în perioada 2011-2014 („Drumul generației noastre”) și 2015-2017 („Superscrieri 2.0”), cele mai multe aflate prima dată în print.

Am organizat o expoziție de ciorne ale materialelor publicate, un spectacol de teatru senzorial și evenimente de lansare în mai multe orașe din țară.

 

Zilele Superscrieri/Festivalul Superscrieri

Din 2017, am transformat zilele de dinainte de Gala Premiilor într-un program complex de evenimente & ateliere, cu scopul de a-i aduce împreună pe autorii de superscrieri cu cititorii lor. Și, totodată, de a pune la dispoziția redacțiilor și organizațiilor de profil un playground organizat, în care aceștia să-și facă mai cunoscute sau mai înțelese misiunile.

Invitați speciali internaționali: Paul Steiger (fondator ProPublica), Natalia Antelava (co-fondatoare Coda Story), Jaqui Banaszynski (câștigătoare de Pulitzer), Mehmet Atakan Foça (Teyit.org), Casey Kelso (Transparency International), Walter Robinson (Boston Globe)

Premiile Superscrieri

2015-2022

Policlinica de Marketing

Policlinica de Marketing a pornit în toamna lui 2015, în parteneriat cu Romanian American Foundation, cu un proiect pilot pe care apoi l-a crescut și l-a customizat în funcție de nevoile ONG-urilor care i-au trecut pragul între 2016 și 2022. Proiectul a inclus ateliere, sesiuni de mentorat cu profesioniști din zona de comunicare, un bootcamp de comunicare și o conferinta care a reunit ONG-uri, companii și agenții de publicitate pentru a discuta despre nevoile și soluțiile de comunicare pentru sectorul non-profit.

Citește istoricul proiectului