Practica din ”creativitate practică” – Bogdana Butnar la Creative Fitness Studio


Data publicării: 17/04/2012

Creativitatea e ca sexul. E foarte greu să vorbești despre ea pentru că fiecare o face diferit. Plus de asta, habar n-ai unde începe și când ar trebui să se termine. Atunci, ce faci? Cum explici când știi că plăcerea vine în timp ce-o faci? Mulți merg pe intuiție când o fac, alții se bazează pe ”trial and error”, dar când trebuie să oferi un rezultat bun și nu poți avea încredere în niciuna din metodele astea, ce se întâmplă?

Spui celorlalți cum o faci tu și speri să meargă și la ei. Bogdana Butnar, Industry Manager la Google Romania, a adus această perspectivă la masă în cadrul ultimei seri inspiraționale Creative Fitness Studio. Ce faci când nu ai intuiție sau experiență și trebuie să rezolvi o problemă cu valențe creative? Ei bine, muncești.

Cel mai important pentru ea e să înveți să pui cât mai multe întrebări, sau mai degrabă să te reobișnuiești să le pui. Copiii fac asta, așa învață despre lumea în care trăiesc, după care instinctul ăsta de a pune la îndoială totul dispare până când devine un semn al lipsei de respect.

Punând întrebări afli contextul în care se plasează problema ta, iar contextul și istoria situației tale îți oferă acele perspective pe care nu le-ai aveai datorită unui mic impediment numit ”curse of knowledge” (în cazul de față sunt acele situații în care crezi că știi totul despre o problemă, când în realitate vezi doar vârful ice-bergului) . Când treci peste acest blestem al cunoașterii, atunci ieși din pielea ta, iar în afara zonei de confort găsești soluțiile cele mai eficiente și interesante.

Se practică și la case mai mari. Uitați-vă la speech-ul autoarei ”Eat, Pray, Love”, Elizabeth Gilbert.

Așadar, Bogdana a venit cu o idee oarecum diferită la această ediție din Creative Fitness care chiar duce spre ”the dark side of creativity”. Chiar și cei mai mari inovatori și creativi trebuie să treacă prin aceste procese anevoioase de research și de a intra în ape necunoscute pentru a da faimosul efect de ”Oau!”.

Ne vom întoarce în curând și cu un scurt montaj al celor mai interesante momente din joia trecută.