Have a Kick, have a Start!


Data publicării: 30/01/2012

Nu trebuie să fii Dr. Lightman ca să-ți dai seama când cineva vorbește cu frustrare despre proiectul lui care e plin de potențial, dar n-are finanțarea pe care și-o dorește.

Din fericire, mai există oameni suferind de un fel de mutație a sindromului FFFF. Pe principiul Friends For Friends (unde Friends = oameni interesați să investească în proiecte creative și Friends = oameni cu proiecte creative), Perry Chen, Yancey Strickler, și Charles Adler au creat în 2009 Kickstarter.

Vorbim despre o platformă crowdfunding, pentru proiecte din cele mai diverse domenii: artă, design, film, jurnalism, muzică, tehnologie sau fotografie. Oricine se poate înscrie aici pentru a cere ajutorul comunității. Tot ce trebuie să faci este să îți bagi ideea pe site, iar dacă echipa Kickstarter consideră că merită atenție, ți se alocă o pagină. Aici stabilești o sumă de bani de care ai nevoie să îi dai palpabilitate și îți aloci o perioadă de timp în care să strângi acești bani. Bineînțeles, cel mai important lucru este cum îți prezinți “ceva-ul” propriu: trebuie să impresioneze și să convingă oamenii că merită să apese butonul “donează”.  Pentru că, dacă până la deadline-ul numit reușești să strângi întreaga sumă, sau chiar mai mult, proiectul tău va primi banii pentru finanțare. If not, good luck next time!

Până acum, Kickstarter a reușit să adune peste 120 de milioane de dolari pentru circa 15000 de proiecte câștigătoare. Dintre proiectele românești care au reușit pe această platformă, amintim ”Lupul și oaia”, o animație inspirată de balada “Miorița”, iar cel mai de success proiect este TikTok, care a reușit să strângă 940000 de dolari față de 15000, cât își propusese – această invenție chiar a fost preluată în cele din urmă de Apple.

 Kickstarter se autointitulează “the world’s largest funding platform for creative projects”.  Noi spunem că e cel mai bun loc în care să se afle proiectul tău, atâta timp cât nu își permite să părăsească “domiciliul” de idee.