TED2012 FullSpectrum – vizionare la Caffffe Creativa


Data publicării: 02/03/2012

Zilele dintre 28 februarie şi 2 martie se traduc pentru noi prin TED2012 Full Spectrum. Pentru ca TED şi motto-ul “Ideas worth spreading”  ne dau sentimentul de apartenenţă la un ceva anume care chiar poate schimba într-un mod natural înfăţişarea lumii. Un fel de gravitaţie pozitivă care ne ghidează spre un sens comun al aspiraţiilor şi al ideilor puse în practică.

Faptul că nu am putut trăi live experienţa conferinţelor de anul acesta nu ne-a împiedicat să improvizăm. Ecuatia tehnologie + oameni care caută idei ne-au adus iarăşi la rezultatul unei seri inspiraţionale din mansarda FFFF.  Prietenii de la InCub au făcut o selecţie de speech-uri  pe care le-am absorbit în creiere împreună cu vreo 60 de invitaţi.

Hai să înţelegem mai întâi de ce FullSpectrum: “is a term we’ve adapted to mean the rich use of multiple technologies, formats and approaches for the most powerful possible impact on an audience.“, se explică pe site-ul oficial.

In întărirea acestei idei, câţiva speakeri pe care i-am urmărit aseară chiar au vrut să sară calul (la modul creativ, bineînţeles). Sau chiar taurul, dupa cum şi-a făcut intrarea Lior Zoref, blogger and consultant specializing in crowd wisdom and future technologies. El a adus pe scena conferinţei un taur în toată firea, pentru a încerca să demonstreze puterea pe care o poate avea “înţelepciunea colectivă”.  A cerut publicului să îşi utilizeze smartphone-urile pentru a trimite pe un link dat de el estimarea greutăţii pe care o avea taurul. Spre sfârşitul speech-ului a primit într-un plic media răspunsurilor trimise care aproape a coincis cu greutatea reală. Ideea lui principală care face să funcţioneze acest concept de crowd wisdom este “one to many and many to one”. Din punctul lui de vedere reţelele sociale sunt utilizate pentru mai mult decât a share-ui, ele funcţionează acum ca o metodă de “upgrading your brain”: orice problemă, nedumerire sau idee ai avea, trebuie doar să postezi despre ea şi poţi primi răspunsuri din toată lumea care să te ajute. Ca exemple a dat un pastor care îşi pregăteşte speech-urile de duminică folosind această metodă şi mame care îşi cresc copiii pe baza înţelepciunii colective intermediată de internet.

Un alt speaker din sesiunea urmărită de noi, The Crowd, este un tip despre care chiar putem spune că a creat o voce pentru mulţime – vocea secretelor. Frank Warren este creatorul blogului PostSecret, care a devenit în timp o adevărată comunitate a oamenilor care îşi fac publice secretele sub forma unor cărţi poştale. Oricine poate face asta, anonim sau nu, Frank însuşi recunoscând ca se foloseşte uneori de acest “serviciu”. Ba chiar a arătat  o carte poştală a cărei “victimă” a fost –  scrisă de un participant la un speech de-al lui cu următorul mesaj: “Your mic wasn’t off during sound-check. We all heard you pee.”  Secretele pe care oamenii se simt liberi să le împărtăşească în acest fel pot stârni tot felul de emoţii: “Everyone who knew me before 9/11 believes I’m dead.”, “One of these men is the father of my son. He pays me a a lot to keep it a secret.” Dar sunt şi secrete care inspiră: “I found your camera at lollapolooza this summer. I finally got the pictures, and wanted to give your camera back to you.” Acest secret a dus la înfiinţarea site-ului I Found Your Camera, unde oamenii îşi pot regăsi fotografiile pierdute şi recuperate de alţii. Warren crede în importanţa secretelor pentru comunităţi: “Secrets can take many forms. They can be shocking, silly, and soulful. They can connect us with our deepest humanity, or with people we’ll never meet again.”

Sperăm că v-am făcut încălzirea şi o să abuzaţi puţin de butonul Search. Speech-urile de aseară au făcut apel la propria noastră realitate, intimă sau comună: ne-au amuzat, ne-au pus pe gânduri, ne-au inspirat şi pe alocuri ne-au plictisit. I-am mai urmărit pe Cameron Carpenter – organist, Reid Hoffman – social entrepreneur, Jen Pahlka – code activist şi Reggie Watts – vocalist, beatboxer, comedian.

Am păstrat mulţumirile la sfârşit: mulţumim InCub – parteneri de idei, Bernschutz&Co. – pentru ceaiurile care ne-au încălzit simţurile, Fitto Cafe – pentru “yummy mood-ul” creat şi mulţumim lui Tibi pentru poze.

Smile and keep it creative!