Adam D’Angelo


Data publicării: 22/11/2011

Începem acest articol cu un mic avertisment: nu vă lăsaţi aşteptările înşelate de faptul că nu veţi găsi niciun nume de artist printre rândurile ce urmează! Scopul nostru este să inlăturăm din gândire suprapunerea totală a creativităţii cu abilitatea artistică. Aşadar, haideţi să ne obişnuim cu acest confort al ideii că un “homo creativus” nu trebuie neapărat să fie artist, trebuie doar să îşi folosească imaginaţia pentru a inova, a îmbunătăţi, sau a rezolva.

Habar nu aveam cine e Adam D’Angelo. Dar pariem că  sunteţi mulţi cei care îi utilizaţi “opera”: Quora. Internetul nu este foarte generos în informaţii despre Adam. Găsim câteva profiluri pe reţelele sociale, care ni-l prezintă ca pe un tânăr de 27 de ani, “big brains” într-ale computerului, iar, în rest, câteva articole despre nebunia lui de a părăsi postul de CTO (chief technology officer) de la Facebook şi de a-şi pune imaginaţia la treabă. The man with the plan, am spune. 🙂

Care a fost ideea de la care a plecat?  Adam o explică scurt, aproape algoritmic: “The thing that made us go with Quora was it seemed like a real gap on the Internet to us. No one had really made a good knowledge sharing site like this.” Aşa a pus la cale, împreună cu Charlie Cheever, această platformă de răspunsuri şi întrebări, editată şi organizată de comunitatea sa de useri.

Quora este disponibilă publicului din iunie 2010 şi are un caracter exclusivist, pe bază de invitaţie. Deasemenea, descurajează anonimatul, cerând utilizatorilor să se înregistreze cu nume reale. Merită menţionat şi faptul că printre contribuitorii la acest site se numără şi Mark Zuckerberg (CEO şi fondator Facebook), care chiar a achiziţionat o companie sugerată într-un răspuns la o întrebare postată de el.

Toate aceste detalii ne conduc la ideea că această platformă de întrebări şi răspunsuri se bazează, în primul rând, pe calitate. Şi aşa este. Orice întrebare ai pune, este incredibil cum oameni din toate colţurile lumii încearcă să vină cu un răspuns documentat: “A lot of people really like to answer questions, and they really enjoy sharing their knowledge. Especially people who have valuable knowledge. So the site naturally selects for high quality people.” (Adam D’Angelo).

Noi vedem în toată această poveste marca omului creativ, care, pe lângă business-ul cu care s-a ales, a deschis o cutie şi pentru restul lumii. Ideea e să ai idei, dar să şi crezi în ele – “I’m planning to stay with Quora as far as I can see.” (Adam D’Angelo).